donderdag 17 april 2014

"Poppok"


Mijn grote meid wil een hond. Geen idee waarom. Zo ver ik weet vind ze honden op z’n zachts gezegd ‘spannend’. Dus waar het idee vandaan komt weet ik niet, maar ze wil dus een hond. En wel een zwerfhond met vlekjes. 

En nu is ze druk met bedenken hoe dat dan allemaal moet met die hond. Zo heeft de hond een eigen bed nodig, zegt ze. En dat bed moet buiten komen. Want traplopen kan een hond niet en binnen wil ze hond geloof ik eigenlijk ook niet. Dus er moet voor de voordeur een huisje komen met een hondenbed erin. 

Een huisje waar een hond in kan slapen heet een ‘hondenhok’, vertelde ik haar. Nou, die term is aangeslagen. Want ze heeft het nu niet meer alleen over een hondenhok, maar ze heeft ook een ‘poppenhok’ bedacht. Een omgedraaide klapkrat waar de poppen in mogen slapen. 


Onze kleine meid doet natuurlijk ook mee. Ook haar pop doet slaapjes in het ‘Poppok’, zoals dat in haar ukkentaaltje heet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten